کالری شمار بادام زمینی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
کالری شمار بادام زمینی
نوشته شده در یک شنبه 7 آبان 1396
بازدید : 35
نویسنده : saeed.bp

کالری شمار بادام زمینی و کره ی بادام زمینی برای سلامتی مفید هستند. کالری شمار بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، اسیدهای چرب اشباع نشده ی یک باند اشباع، ویتامین ب3(نیاسین)، ب9(اسید فولیک) و ویتامین ای است.در حقیقت بادام زمینی آجیل نیست، بلکه جزء حبوبات به حساب می آید. آجیل یک میوه ی درختی است مانند فندق، پسته، گردو و بادام. ولی  کالری شمار بادام زمینی در رده ی حبوبات قرار دارد. هر دو دسته برای سلامتی مفید هستند ولی بادام زمینی به علت هزینه ی کمتر در دسترس تر است.

 

کالری شمار بادام زمینی منبع خوبی از اسیدهای چرب اشباع نشده با یک باند غیراشباع است.خوردن آن در حد مناسب ممکن است موجب کاهش کلسترول و بدین ترتیب موجب سلامت قلب شود. مصرف کالری شمار بادام زمینی به میزان روزانه 5/1 انس پیشنهاد می شود که چیزی در حدود 42 گرم است و 240 کیلو کالری انر‍‍ژی دارد. بهتر است این میزان به دو قسمت تقسیم شده و در دو میان وعده استفاده شود. کالری شمار بادام زمینی در واقع یک غذای پر انرژی  است. پس رابطه ی آن با کاهش وزن چیست؟مطالعات نشان داده اند کسانی که آجیل و دانه هایی از جمله کالری شمار بادام زمینی می خورند، نمایه توده بدنی(BMI) کمتری دارند.یک علت آن می تواند این باشد که بادام زمینی منبع خوبی از چربی مفید، پروتئین و فیبر است که تنها با خوردن یک واحد از آن، گرسنگی از بین رفته و احساس پری و سیری در مدت قابل ملاحظه ای به انسان دست می دهد.

 

اگر چه در یک واحد انرژی قابل توجهی دارد ولی مدت طولانی تری سیرمان نگه می دارد و همین باعث عدم خوردن غذای اضافی و دریافت کالری شمار بادام زمینی   زیاد می شود.به هر حال نکته ی مهمی که باید رعایت شود، میزان مصرف است، پس باید بتوانیم در حد نیاز بخوریم نه هر آن چه روی میز است ! کمی عجیب است که یک ماده ی غذایی هم باعث کاهش وزن شود و هم باعث افزایش وزن. کالری شمار بادام زمینی در مقدار کم می تواند اشتهای ما را کنترل کند ولی اگر در مقادیر زیاد استفاده شود باعث افزایش کالری دریافتی و در نتیجه بهبود افزایش وزن می شود.

 




:: موضوعات مرتبط: کالری شمار , ,
:: برچسب‌ها: کالری شمار ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: